naan-en-nico.reismee.nl

India: you love it or hate it!

Lieve mensen,

Na wat negatieve voortekens (Nicolien had al haar reisgeld op de DSB geparkeerd en Annika kreeg de mexicaanse griep 5 dagen voor vertrek) zijn we maandag toch op het vliegtuig gestapt richting het afvoerputje van India...Delhi! Eenmaal op het vliegveld werden we opgehaald door 2 chauffeurs met een ingedeukt koekblik die waarschijnlijk betrokken is geweest bij vele ongelukken! Bij zonsopgang en meteen prachtige octendmist reden we naar ons, via internet geboekte, paleisje. Eenmaal uitgestapt belandden we weer met beide voeten op de grond: de ochtendmist bleek dikke smog die nooit meer wegtrok en het paleisje bleek een van de ranzigste hotels die je je kunt voorstellen. Welcome to Delhi!

Het is heel moeilijk om te beschrijven in wat voor een gekke wereld we zijn beland!! Kleine smalle steegjes met zanderige paden vol met vuilnis, kleine winkeltjes met opdringerige verkopers die ons op allerlei manierenbinnenlokken: ' Where are you girls from?...From paradise?' en meer van dit soort slechte teksten! Op straat is het een grote chaos!! Alles rijdt hier kriskras door elkaar: bussen, auto's, riksja's, tuctucs, brommers,motoren, trekkers en fietsers slingeren overal tussendoor! Verkeersregels lijken niet te bestaan. Er wordt hier geen gebruik gemaakt van rijbanen, knipperlichten, spiegels, gordels of een maximumsnelheid, het belangrjkste is dat je motoren TOETER het doen! En vaakgeldt, hoe groter het vervoersmiddel, hoe meer voorrang.Tussen dit verkeer lopen nog mensen en allerlei heilige dieren als koeien, apen, honden en ratten. Alles wordt in werking gesteld om deze dieren te mijden! Bij aanrijdingvolgt een dikke boete of een gevangenisstraf! Als wij onsin het verkeer begeven hebben we constant het idee dat we in een computerspel zitten...de vraag is alleen wanneer zijn we game-over?

Na 10 meterin 3 uur afgelegdtehebben (door iedereen die ons staande hield), zijn we van straat geplukt door mr. Shaffie. Deze praatjesmaker heeft ons uiteindelijk verleid omRajasthan te gaan verkennen met een chauffeur. Na een felle strijd over het aantal rupees dat het moest gaan kosten, zijn we met een goed resultaat uit de onderhandeling gekomen:) Dit leidde tot een ontmoeting met Rasj, onze chauffeur voor de komende 17 dagen. Rasj is een hele lieve, bolle indiase man van 50+ die ons meteen zijn levensverhaal vertelde en ons behandeld als zijn familie! Rasj heeft ons eerst meegenomen naar zijn gouden tempel (sikh geloof) waar we zijn rondgeleid. Bij dit geloof (en alle andere geloven in india)is alles heilig:holy water, holy gods, holy food, holy animals, holy people enholy book. Ditboek heeft zelfs een eigen kitcherige slaapkamer met een roze satijnen dekbed. Elke avond wordt het boek naar bed gebracht en 's ochtends weer gewekt! Door de vele geloven, vroegere heersers, miljoenen verschillende goden en allerlei afstammelingen die er zijn, is het voor ons nog best moeilijk om alles in een kader te plaatsen. Ditzal nog wat leeswerk vergen in ons eigen holy book...de lonely planet!

Na wat, volgens Rasj 'interesting roads' zijn we nu ingrote Thar woestijn, dichtbij de grens van Pakistan. Met deze interessante wegen bedoelde de chauffeurweggetjes die ideaal waren voor desert racing! Met 120 km/u knaldenwe op eeneenbaansweg met aan beide kanten zand!! Tegenliggers werden op het nippertje ontweken, dit heeft ons heel wat angstzweet en adrenaline opgeleverd!!

Zo af en toe stoppen we in kleine dorpjes om een chai tea te drinken. Zodra we uit de auto stappen, staren een aantal mannen ons al ongegeneerd aan. Binnen een paar minuten rukt het hele dorp uit om een glimp van een blanke vrouw op te vangen! Wij weten nu dushoe het voelt om een grote bollywood ster te zijn:)

Het is ons goed besluit geweest om dit stuk van onze reis met de chauffeur te doen. We zien veel van de countryside, worden uitgenodigd bij Indiase families en belanden in veel hilarische situaties. Eergisteravond zijn we bijvoorbeeld langs de weg gestopt om stiekem om een hoekje te kijken bij een echte Indiase bruiloft. Binnen 1 seconde werden we natuurlijk ontdekt en werden we met veel bombarie en gastvriendelijkheid binnengehaald! We werden tot eregasten benoemd en op het podium gevraagd waar de bruid en bruidegom op een troon zaten. Ze wilden graag met ons op de foto/film! Daarna wilden alle 400 (!!) gasten ons aanraken of met ons op de foto. Annika waagde na veel getrek van kinderen nog een dansje op de dansvloer wat leidde tot een grote show met veel publiek!

We zijn benieuwd wat dit land ons nog meer gaat brengen!

INDIA WE LOVE IT!

Liefs, Nicolien en Annika

ps1: een foto zegt meer an 1000 woorden (check de foto's, filmpjes volgen later...)

ps2: Wedoen hier ook nog iets met onze psychologische kennis! De angst voor kleine huismuizen is comleet verdwenen na een fullpull exposure in de tempel aan 6000 (!) ratten die heen en weer schoten overonze voeten (zonder schoenen aan! ieeeuw)

ps 3: we hebben het precies 2,5 dag uitgehouden zonden delhi belly!

ps4: Speciaal voor de Ccum boys: Tot op hedennog geen lampionnen of rijstvelden voor Nico:)

Hella

Ha lieve Nico,

Wow, dit klinkt als een superavontuur!
Nu al!
Ik blijf jullie volgen, geniet ervan!

KUS Hella

Steef

Lieve Ann,
Wat een mooi verhaal! echt leuk om te lezen, ga zo door! ps. dat van die ratten...GADVER, respect dat jullie niet huilend zijn weggerend.

KUS

Michelle

Ik zie me zelf weer helemaal lopen door Bangladesh. Een en al gekte en avontuur!
Fijn te horen dat jullie "loven" en niet haten!

Raldi

Dit noem ik nog eens een fijne start van een Maandag ochtend! Heerlijk meiden, lekker genieten.

XX

Guus

Wtf, goeie verhalen hoor dames! Ik dacht altijd dat Japanners gek waren waren, maar die Indiërs kunnen er toch ook wat van... Hoop dat de rest van Azië een beetje meevalt. :P
Ik vind het trouwens wel echt heel leuk voor jullie muurbloempjes om eindelijk ook eens mee te maken hoe het is om op straat nagestaard te worden! En Nico, ik vind dat je gewoon van de gelegenheid gebruik moet maken en zo'n sikh bij z'n sik moet pakken! ;)
Geniet er nog van smatjes!
XXX XXX

Sieme

Homie N!
Leuk om lezen!! Doe de groeten aan alle Homies in India!
Geniet ervan!
x

Esther

hey Nico!

Leuk dat je me op de lijst hebt gezet, klinkt geweldig wat jullie allemaal al meegemaakt hebben, enzoveel! Klinkt alsof jullie al ruime en maand weg zijn! Geniet er van!!
xx

Eef

Holy cow... wat een spannende dingen maken jullie mee! Keep 'em coming!! x

Anneloes

Ieeehiiiiieeeeuw die ratten! Holy fuck. Dat is met recht een fullpull exposure. Wat hebben jullie nu al veel hysterische verhalen en práchtige foto's! Belachelijk. Nou ja, heerlijk stiekem:)
Veel plezier meiden en hopelijk snel weer meer! En.. wees voorzichtig??

Nienke

Hey Nico en Annika, geweldig heerlijk super tof! Ik word helemaal nostalgisch van jullie mooie verhaal. Ik wil ook weer reizen! We blijven lezen! dikke kus Nienk

Nick

Yo Nico,

Mooie verhalen, ik blijf je volgen ;)

Dionne

Klinkt leuk;)
Veel sterkte trouwens

XX
Dionne

fam Chaos

Kijk dat bedoelen we nu met een lekker reisverhaal. Wij zitten hier bij deze 1e aflevering al te genieten.
Nu al gaaf wat jullie beleven.
Heel veel plezier en let goed op elkaar.

Lilith

Dames, goeie verhalen en de foto's zijn ook geweldig.!Veel plezier met Rasj!!! xxxxxxxxx

Mees

Jo Ann,
wat een heerlijk ontvangst, bruiloft en ratten, wat wil je nog meer! wel chill dat jullie een betrouwbare vent hebben gevonden om jullie rond te rijden!
heel veel plezier nog! xx

Ole, Finet, Sandra en PP

Lieve Nicolien,

Ontzettend leuk om jullie avonturen te kunnen volgen! Ole denkt dat je inmiddels beroemd ben in India, vanwege alle mannen om jullie heen. Geniet van jullie bijzondere en mooie reis en wel voorzichtig zijn hoor!

Veel liefs uit Bakkum

Hanna

Gaaaaaaaf!

miem

Wat een bollywoodfeest! Ga snel de foto's bekijken! Super leuk om jullie stuk te lezen! Succes met de survival! Xx

Saad

Chicas wat een topverhaal! Het klinkt als een geweldig begin van de reis! Annika je krijgt 100den knuffels van Caryna en Eli! Ik heb er een toptijd gehad! En zit nu in het vriezende sneeuwende Ushuaia, wat een verschil! Gaan zo Iris weer zien die 6 uur aan de grens vast zat door een file.
Tot mails! X

Nathalie S van de Bascule

Wat een geweldige aftrap van jullie weblog! Superleuk om te lezen, zo beeldend beschreven. Misschien moet ik dan ook maar eens naar India, ben hier in NZ al bang dat ik die ene rat in ons huis ga tegenkomen. Nou hou het voorlopig toch nog even op Maleisie en/of Indonesie, ws Bintam rond 14 maart...

Theo Hes

Ha die Nicolien,

Geweldig om jullie ervaringen via pc mee te krijgen. Wat een verschil in cultuur beleven jullie. Goed afdingen hoor bij die gladdekkers.
Heb van je vader begrepen dat hij ook ratten gaat houden nu jullie er toch niet bang meer voor zijn!
Groeten van Theo en natuurlijk ook Ina

maren

ook de verhalen zijn mooi! en die dellibelli al kwijt? en al luizen opgelopen? en parasieten? ik weet niet of ik ook zo lovend over India zou kunnen zijn, haha, het lijkt me mega smerig. maar ieder zn ding he. blijf genieten schat + 1

xx

Julie

Lekker bezig chickies!!! 1 voordeel, Bangkok zal volgende maand zooo schoon lijken. Ik zorg ervoor dat de buckets koud staan :) Have fun en we mailen! xx

van der Peet

Wees voorzichtig en een dikke knuffel!
"de tuinman"

Martien, Ilona, Tieme en Seger

Hoi Nicolien,

Had je blog van Theo doorgekregen! We love India!! Ga in ieder geval nog naar Varanasi (mijn favoriet in India) en naar de erotische tempels van Khojuraho (favo van Martien) (ik schrijf het alleen verkeerd).
Heel veel plezier nog, enne, gewoon vegetarisch eten, dan hou je het langer uit!!

Liefs, Martien en ILona en kus van Tieme en Seger.

Kees

Hey zusje, ik hoor dat je je helemaal vermaakt. Ratten, bruiloften en ongegeneerde staarders. Zo lang je het maar een beetje rustig aan doet komt alles goed (en krijgt mam ook geen hartverzakking:P ). Ik wens jullie nog een fijne trip en ik hoor de verhalen wel weer!

XX je liefste broertje

nelhes_sinnige@ziggo.nl

Geweldig, jullie dagen zijn tekort, geniet ervan. Ik volg jullie. Enig om te lezen en jullie foto's te zien. Twee blanke meiden tussen al dat zwart!!!
Groetjes Nellie

elsdebourgraaf@hetnet.nl

Lieve knuffels, ik zit maar voor de computer te wachten op nieuw bericht, wil n.l. niets missen.Griezelig of niet, ik geniet er enorm van.
Hoe was het rijden op kamelen? zak je dan niet van de ene naar de andere kant en je zult wel spierpijn hebben.Geniet er van en mail vooral veeeeeeeeeeeeeeeel. Kus Omi

Roos

Lieve ann,

Wate een geweldige foto's, fijn dat jullie het zo leuk hebben. Geniet lekker verder.

dikke kus

Marjolijn

He Nicolien,

Klinkt en ziet er allemaal super uit!

Genietse,

xx Marjolijn

ans

Hallo Nicolien en Annika
Marije heeft me geinstalleerd voor de computer en ik heb heerlijk je verhalen gelezen en mooie en enge foto s bekeken! Jullie zien zo heel veel he.Wij' wensen jullie langs deze weg fijne kerstdagen en een spetterend nieuwjaar
kus ans