naan-en-nico.reismee.nl

"Happy tlip, miss!"

Lieve mensen,

Met toch een soort van pijn in ons hart verruilden wij het extremeIndia voor hetrelaxteThailand. Bij de landing kon Nico vanuit het vliegtuig al zien dat Bangkok toch echt wel meer hightech was dan het verpauperde Delhi, omdat ze een 6-baans snelweg met maar liefst 3 verdiepingen door de stad zag liggen!En na een paar passen gezet te hebben op het vliegveld werd ons duidelijk hoe goed wij in die paar weken geacclimatiseerd waren in India! Ons mond viel letterlijk van verbazing open na het zien van andere Westerse toeristen, die zich naar ons meningtoch wel eens anders mochten kleden! Na het traditionele India waar wij met een 3/4 broek al sexy gekleed waren, stonden wij raar te kijken naar de Engelse meisjes in wit doorschijnende hotpants en topjes...

En toenkwamen we aanbij de normaal zeer achterdochtige en onvriendelijke douane. Maar ook deze bleek verrassend anders! Na een supersonische paspoortcontrole kregen wij van een lief douanemannetje met de allerbreedste glimlach en fijngeknepen oogjes de warme woorden: 'Happy tlip miss!'. In Bangkok werden we blij van de rust in het verkeer, de blinkend schone straten en het niet constant hoeven afslaan van opdringerige verkopers! Het was ons al gezegd maar Thailand is een waar paradijs!

In het backpackerscentrum van Bangkok werden wedoorJulie en Pom (vriendinnetjes van Annika)warm onthaald en gelijk het nachtleven van Bangkok in getrokken! Er waren overal barretjes en discotheken. Alcohol was ineens overal verkrijgbaar en zonder angst voor allerlei vreemde bacterieen konden we de lekkerste wokgerechten van de straattentjes eten:)\

De volgende dag opgestaan met een vreselijke kater en hebben we gedaan waar we het meest behoefte aan hadden: de eerstebus en boot naar het dichtsbij zijnde eiland Koh Chang geboekt! Het plan was om hier een paar dagen bij te komen van alle indrukken en dan weer door te gaan, maar het beviel zo goed dat we minstens een week bleven plakken. Op dit heerlijke jungle-eiland met bergen hadden we een eigenhutje aan het strand! Zon, zee, strand en palmbomen ten overvloede! In de hangmat hangen, een boekje lezen met af en toe een middagdutje. De grootste zorgen die we daar hadden was of we zouden lunchen met tijgergarnalen of krab, hoe laat we onze massage zouden nemen en of we voor een mangoshake of voor de bucket met vodka/redbull gaan? haha

Maar na twee dagen van alleen maar luieren wilden we toch weer wat meer actie in de taxi! Dus hebben we een dagje een scooter gehuurd waar we als twee bimbo's(Anita en Nicole) over het eiland hebben gescheurd, hebben we de watervallen in de jungle bezocht, een dagje gesnorkeld bij vier verschillende eilandjes en hebben we uiteraard herhaaldelijk gefeest met buckets drank tussen de Thaise ladyboys! Het hoogtepunt was echter de safari op de olifant, dwars door de jungle samen met een Thai die kreten uitsloeg alsof hij heel nodig naar de wc moest! Geen enkele andere toerist te bekennen, langs de rubberbomen, door het hoge riet en bamboe. Onderweg trok onze Dombo nog een boom uit de grond en begonhiervan te smullen.Uiteindelijk eindigden we bij een meertje waar we samen met de olifant gingen zwemmen. De olifant dook het water in, we gingen met zn allen kopje onder en vervolgens begon hijheerlijk rondjes te zwemmen. Dit leek voor ons bovenop echter meer als een rodeo!Hij begon wild te trappelen met zijn benen en de Thai probeerde ons met man en macht bovenop te houden. Dit bleek een kansloze poging. Herhaaldelijk vielen we eraf en klommen we er van de achterkant weer bovenop. Dit bleek niet geheel ongevaarlijk, gezien olifanten het blijkbaar lekker vinden om in het water te poepen. Bij een poging erop te klimmen, kwamen er ineensgrote olifantenkeutels bovendrijven vlak voor An's gezicht! haha. Tijd om Dombo gedag te zeggen.

Na een weekje zon waren we heelblij dat we wat minder lichtweerkaatsend waren. Maar in Thailand is hetjuist demode om zo wit mogelijk te zijn! Een witte huid is een teken vanrijkdom.In veel schoonheidsproducten zit dan ook een witmakend spulletje. Je ziet hier op straat Thaise meisjes met mooie bruine benen en witte gezichten alsof ze in de talkpoeder zijn gevallen!Verder gaan ze de straat niet op zonder parasol en proberen ze zoveel mogelijk uit de zon te blijven. Een mooi voorbeeld was aan boord van de snorkelboot waar we met ongeveer 200 Thaise en 5 westerse toeristen op zaten. Alle Thaise mensen zaten in de schaduw onder een parasol of handdoek verstopt en wij met de andere drietoeristen begaven ons in de volle zon.

Naherhaaldelijke verlenging van ons verblijf op het eiland, zijn we uiteindelijk na 8 dagen toch vertrokken naar het noorden.In de trein vielen wij bijna van onze stoel, niet letterlijk omdat ze zoals in India gewoon heel slecht waren, maar figuurlijk omdat er behulpzame stewardessen aan boord waren. We kregen water en eten en een paar minuten voor tijd kwamen ze ons melden dat dit onze stop was.

We hebben twee historische steden bezocht (Ayuthaya & Sukhothai) en per fiets de oude ruines met heel veel (onthoofde) boeddhabeelden bekeken. En nu is het de hoogste tijd voor het buurland...Laos!

Liefs, An en Nico

PS 1: Tante Wil heel erg bedankt voor de extra foto ruimte! Heel erg lief!
PS 2: Al voelt het vanuit deze tropische temperaturen een beetje raar om te zeggen: Alvast een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!

Frank

haha wat schrijven jullie toch leuke verhalen! Ik krijg zelfs in de UB en bij een buitentemperatuur van -5 een tropisch vakantiegevoel van!
genietse!
xje F

Sanne

Hee dames!
wat een geweldige verhalen! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Verhaal over Thailand is heel herkenbaar en ik krijg nu helemaal zin om weer terug te gaan (zeker als ik naar buiten kijken het ijs op het dak zie bij de Bascule). Blijf leuke verhalen sturen en blijf genieten!!! liefs, Sanne

Nienke

Hey Nico en An!

Ik wil prompt weer terug. Leuk om te zien dat jullie heel andere dingen in Thailand hebben gezien en bezocht. Ik heb Ayuthaya helaas moeten passeren met de nachttrein naar Chang Mai. Maar wat een pracht foto's. Vergeet de kookschool niet, dat is echt een top-activiteit! En vergeet Ankor Wat niet hè! Ga zo door met schrijven. Erg fijn! xxx

Julie

Klinkt echt fantastisch allemaal!!! Ben benieuwd wat jullie van Laos vinden! Veel plezier!!!! kus

mams

oooohhhh, kan ik niet even met jullie mee in de rugzak?? Wat een heerlijke verhalen, en lieve grote dochter: wat heb je liever, een krijsende baby aan boord of een voor je neus drijvende olifanten.....
meiden blijf genieten
liefs en kus

anneke bijman

hallo nicolien, dank je wel dat ik mee mag genieten van jullie werelreis. ik wil jullie ook fijne dagen toewensen rond de kerst en oud op nieuw. al ben ik zeer benieuwd of ze uberhaupt wel aan kerst en oud op nieuw doen. gr. anneke

Hanna

Chicas, geweldige verhalen weer! Thailand staat vanaf nu ook op mijn reisverlanglijstje... Maar eerst Guatemala ontdekken!
xx

Eva

Wauw... wat een mooie foto's weer! Echt leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen! Veel plezier in Laos!

Groetjes, Eva

Steef

Lieve Ann (en Nicolien) Wederom een heeeerlijk verhaal en dit keer heel herkenbaar! leuk leuk leuk, Thailand is geweldig! Ben benieuwd naar jullie Laos ervaringen.
Voor jullie ook fijne feestdagen en happy new year, ik kijk nu al uit naar de verhalen...

KUS Steef

carin

Onwijs leuke foto's en verhaal, klinkt goed allemaal.
Jullie ook fijne feestdagen toegewenst en heel veel plezier nog.Groetjes Hans en Carin

Nel

Wat een geweldige foto's en een enig verhaal! blijf lekker genieten en ik geniet mee. Fijne Kerstdagen wat een idee jullie zo lekker warm en wij in de sneeuwprut. Liefs Nellie.

Fam.Chaos

Beste meiden, net voor de 2e keer jullie verhaal gelezen. En ik ben stinkend jaloers ! Jullie hebben het echt geweldig, zien veel en het is volgens mij supergezellig met zijn tweeen. Nicolien bedankt voor je kaart ! en de felicitaties aan Britt !
Veel plezier met de feestdagen en voor 2010 een goed en gezond vervolg van jullie reis.
Dikke kus van de fam Chaos

cousienie petra

Hi cousine,

Hoe was je kerst wit? haha
Wat een mooie foto's en verhalen.
Gaaf die foto op de olifant.
Alvast een happy new year.
Je daddie staat weer fanatiek met mijn paps oliebollen te bakken en dorussie houdt keurig de wacht.
Dikke kus vanuit het besneeuwde nederland

ben vriesema

Dames,

Wij zijn weer fijn terug in Nederland en inmiddels alweer keihard aan het werk om niet al te veel kinderen richting de 'klinische psychologie'te sturen (het schijnt dat de top van de net-afgestudeerden door Zuid-Oost Azie aan het toeren is).
Het was leuk om jullie even kort ontmoet te hebben.
Have fun.

groet,