naan-en-nico.reismee.nl

Oost west, thuis best!

Twee weken geleden ben ik samen met Guus naar Kuala Lumpur (KL)gevlogen. Daar hebben wij stadwandelingen gemaaktmet klotsende oksels (tja, 35 graden!!) door Little India, China Town en het koloniale district. Ook moesten wij het letterlijk en figuurlijke hoogtepunt van KL bezoeken, namelijk de Petronas towers. Op 170 meter hoogte hebben wij over de stad gekeken, wat een uitzicht!! Op de valreep hebben weeen aantaldelicatessen geproefd (o.a. thee-eieren en durian) waarvan de ene wat beter beviel dan de ander...
Guus heeft me de laatste dagen ookontzettend hard laten lachen. Guus besloot dat de bokkenpruik (dit zijn zijn woorden) niet meer kon en zocht een goedkope kapper op. In een achterstraat werd hij door een Indier binnen de recordtijd van 5 minuten geknipt. Het scheren van zijn baard nam meer tijd in beslag dan het knippen. Ik geloofde mijn ogen niet nadat hij met enige twijfel het resultaat kwam showen. Mijn oordeel: een bobline en een blotebillen-gezicht. Gelukkig kon een kapper verderop (die ook grapjes maakte in de zin van 'Oh I thought he was your sister!')de schade nog enigszins beperken...

De laatste avond afgesloten met een 3 uur lange karaoke in onze V.I.P. room! Deze hadden we samen met de Maleische Kit Yee en de Duitse expat Christoper afgehuurd. Bij de karaokewas een all-you-can-eat buffet inbegrepen met zoveel lekkere dingen! Bijvoorbeeld sushi, ijs, gebakken eend, salades, oesters etc.. Dus Guus en ik hebben het op en vreten en zingen gezet! En dat alles voor nog geen tien euro dames en heren! Deze karaokebar bevond zich in de grootste shoppingmall van Azie, waar boven je hoofd een achtbaan (!!) zoeft. Echt ongelofelijk!

Na 6 weken ging ook Guus terug naar het koude Holland. Ik had nog een week alleen voor de boeg voordat ik terug zou keren naar Nederland. Welgeteld 1 dag in de zon kunnen zitten, want de tropische regenbuien bleven aanhouden. Dus van het strand ben ik met een Zweeds meisje naar Melaka, een oude kolonie van Nederland, gereisd. Je hoort wel eens van andere backpackers die alleen reizen dat ze opgescheept zitten met 'een klever' of zoals de Ieren het mooie woord ervoor hebben een 'gobshite'. Iemand die erbij hangt en waar je niet vanaf komt. Zo was het ook met de Zweedse Clara. Ze volgde me zelfs tot aan het toilet! Daarnaast hield zeer een aantal vreemde gewoonten op na. Goed, ik heb mezelf bevrijd na3 lange dagen met haar en terug naar KL gekeerd. Shoppen, heerlijk eten en gefeest met mijn nieuwe Maleisische vriendin Kit Yee!

Goed, nu het eind in zicht komt, word ik wel echt nerveus. Ik heb een dubbel gevoel. Azie is zo ontzettend veelzijdig en ik heb nog lang niet alles gezien, maar aan de andere kant mis ik mijn lieve familie en vrienden ontzettend. Hoe zal het zijn om jullie allemaal weer te zien na 7 maanden?
Ik sluit me volledig aan bij Annika's woorden: we hebben zoveel gezien! Van de jungle tot aan de woestijn. Van 5-sterrenhotels totachenebbisj kamersmet ratten. Van oerang-oetangs tot gebakken hond (niet geproefd hoor). Van Roberto Cavalli tot aan een tandloos stamhoofd in Indonesie. Het was fantastisch!!!


Helemaal na het reizen met zo'n Zweedse 'gobshite' merk ik hoe ontzettend blij ik ben dat ik deze mooie reis met Annika heb kunnen maken. Lieve An, ontzettend bedankt voor die mooie maanden. Wat hebben wij gelachen en genoten! Er volgen vast nog vele evaluatie-avondjes onder het genot van 1 van onze Aziatische maaltijden die we hebben leren bereiden tijdens de vele kookcursussen hier. Alhoewel je me nu nog niet blij maakt met rijst haha!!

Ook alle mensen die trouw onze website vol enthousiasme bleven volgen: dank jullie wel! Het was ontzettend leuk om jullie reacties te lezen aan de andere kant van de wereld.

Tot straks!! Heel veel liefs, Nicolien.

PS. Lieve Anne Vermeegen, Pegotta en Geer: ik heb ontzettend genoten van jullie aanwezigheid. Echt heel tof dat jullie ons kwamen opzoeken!

Reacties

Reacties

Fam Chaos

We hebben onwijs genoten van je smakelijk geschreven reisverhalen. Een reis die je zeker voor altijd bij zal blijven. Maar wij kunnen niet wachten om je weer te zien en te spreken ! Dikke kus !

Nienke

Nico, de zon schijnt hier ook ondertussen! We wachten op je in het vondelpark met een kleedje en een rosétje ;-)

Britt(Bionda)

Nicolien ,

echt hele leuke verhalen allemaal heb er erbg om gelachen , super leuke foto 's

xxx- Bionda (Britt ) :P

Piet Hes

Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt en wat een leuke verhalen en foto's. Nu breekt de harde werkelijkheid aan van het dagelijks leven veel geluk.

saar

bafka!!! het zal nu niet lang meer duren!!!!!!!!! neem afscheid en kom teruhug! x

Nellie

Lientje Nico
Het was geweldig om zo met jou mee te mogen reizen.

Tot gauw, Nellie.

Lilith

Haha, Nico, heb je dan eindelijk dat KL'etje gedaan..? Ik heb Guus z'n prachtige nieuwe kapsel mogen bewonderen (en dan te bedenken dat dit al de bewerkte versie was) ik hoop jou ook deze week snel te mogen bewonderen! Misschien kunnen we samen een lekker maaltje rijst uhhh boerenkool eten?
Dikke knuf!

Hanna

Heeeel herkenbaar, dat dubbele gevoel... Maar als je straks weer in mooi Amsterdam zit ben je waarschijnlijk zo weer gewend :) Zie je schnell!!!

Sanne

Ha Nicolien (en ook nog Annika!),
ik heb echt erg veel lol gehad bij jullie verhalen en mooie foto's. Raakte er zelf ook van in een vakantiestemming. Leuke afleiding tijdens taaie onderzoeksdagen! Enne, neem je tijd om weer te aarden hier, ik weet dat dat nog best lastig is!
groetjes, Sanne

Theo Hes

Wel een wat late reactie, wij (ina en ik) hebben je inmiddels al weer in levende lijve mogen ontmoeten. Wij zijn heel blij dat je zo genoten hebt maar zijn ook heel blij dat je weer veilig en gezond terug bent.
Wij hebben genoten van jullie verhalen en de prachtige foto's.
Nicolien succes met alles wat je nu verder gaat ondernemen.

Ome Theo en Tante Ina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!